Lokale netwerken van de FNV

Lokale netwerken zijn de luis in de pels van de gemeenten. De overheid legt steeds meer taken op het bordje van de gemeente, zonder dat er voldoende geld beschikbaar wordt gesteld. Steeds meer mensen dreigen hiervan de dupe te worden. Onze lokale netwerken zorgen dat deze kwesties op de politieke agenda van gemeenten komen te staan. En dat is maar een van de vele onderwerpen waar Lokaal FNV zich sterk voor maakt.

Meedoen met Lokaal FNV?

Er zijn bijna 100 lokale netwerken van de FNV actief, dus ook bij jou in de buurt. Het lokale netwerk bestaat uit circa 10 tot 15 actieve kaderleden van de FNV. Samen met andere kaderleden zorgt een lokaal netwerk dat de gemeente een sociaal beleid voert, dat onze jubilarissen feestelijk gehuldigd worden en dat de FNV in de plaats of streek steeds bekender wordt.

Iets voor jou? Je ontwikkelt jezelf op vele gebieden. Daarnaast krijg je training en scholing van de FNV en word je begeleid door een FNV-bestuurder. Maak een verschil en sluit je aan bij Lokaal FNV!

Stuur een mail naar Lokaal@fnv.nl

Lokaal FNV gaat en staat voor:

• Beïnvloeding lokaal sociaal beleid.
  • Ledenbinding: themabijeenkomsten en vakbondscafés over actuele issues én jubilarishuldigingen.
  • Ondersteunen lokale individuele belangenbehartiging: spreekuren over werk en inkomen, re-integratie- en loopbaanadvies, Belastingservice.
  • Bekendheid en zichtbaarheid FNV vergroten.
  • Vakbondsvoorlichting en (kader-)ledenwerving.