Haalt iemand een bedrag van jouw rekening via een automatische incasso en wil je dit niet omdat het bijvoorbeeld een fout is of komt door een storing? Dan kun je het geld storneren. Dit is het terugboeken van je geld. Lees hieronder per bank hoe je dit moet doen.
Terugboeken kan op twee manieren:
Terugboeken kan op twee manieren:
Je kan op de betaling klikken en dan de rode button aanklikken met de tekst 'Betaling Storneren'.
Terugboeken (storneren) in de app:
Bij een automatische incasso kun je een overboeking storneren. Dit doe je eenvoudig vanuit de Knab App. Tik eerst op de afschrijving en vervolgens op de drie puntjes. Bovenaan zie je de optie 'terugboeken'. Bevestig je terugboeking en het bedrag staat maximaal binnen één werkdag weer op je rekening.
Is de onterechte incasso al van je rekening afgeschreven? Dan kun je de incasso zelf online terugboeken. Dit heet storneren. Dat kan binnen acht weken na afschrijving. Deze periode geldt voor doorlopende, maar ook voor eenmalige Euro-incasso’s. Je boekt de incasso’s terug in internetbankieren.
Er zijn drie manieren om te storneren:
Je kunt een automatische incasso binnen 56 dagen als volgt terugboeken: