Seniorengroepen

Actief worden in jouw buurt

FNV Senioren is ook actief bij jou in de buurt. Seniorengroepen uit het hele land organiseren diverse activiteiten, zoals themabijeenkomsten en workshops over actuele onderwerpen als pensioenen, erfrecht, veiligheid in en rond het huis, hoe vraag je ondersteuning aan bij de gemeente als het thuis niet meer zo soepel loopt?

Actief en betrokken

Door actief te worden in een FNV Seniorengroep kun je echt een verschil maken voor andere FNV-leden in en rond jouw woonplaats. Seniorengroepen promoten de sector FNV Senioren door actief te zijn op lokale evenementen. Ook zijn er groepen die bijvoorbeeld spreekuren houden voor vrijwilligers of maken zij leden wegwijs in het woud van regelingen.

Meer weten over de activiteiten of actief worden? Je kunt gerust een keertje meedraaien en proeven of het iets voor je is. Je hoeft geen specifieke voorkennis te hebben, we begeleiden je met op maat gemaakte scholing en trainingen.

Actieve seniorengroepen in jouw gemeente?

Er zijn al bijna 70 seniorengroepen, verdeeld over heel Nederland. Er is er vast al eentje bij jou in de buurt. Een groep bestaat meestal uit 8 tot 10 FNV-leden die samen de taken verdelen. Meestal is er een keer per maand een gezamenlijk overleg. Meer weten of je direct aanmelden?

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.