Rondje Rondkomen

in week van de armoede (16 t/m 22 oktober a.s.)

Door Redactie 11 oktober 2023

Het leven is duur. Je boodschappen, energierekening en de huur: de prijzen stijgen, maar veel inkomens blijven achter. Je kan minder vaak leuke dingen doen. Je maakt je misschien zorgen over de rekeningen. En heb je een onzeker contract, een uitkering of AOW? Dan zijn je zorgen nóg veel groter. Steeds meer mensen hebben moeite om de eindjes nog aan elkaar te knopen.

Daarom organiseert de FNV in de week van de armoede (16 tot en met 22 oktober) het Rondje Rondkomen: een actieweek tegen armoede en ongelijkheid en vóór goed kunnen rondkomen.

Wat gaat er gebeuren?

-             De FNV-camper rijdt door Nederland. Kom langs en doe je verhaal: kun jíj nog rondkomen?

-             Acties door heel het land: doe mee met de actie in jouw regio!

-             We sluiten 22 oktober af in Rotterdam met de Armoedemars, loop mee!

Meer weten?

Waar staat de camper? Hoe kan ik gratis naar de mars in Rotterdam? Andere vragen?
Ga naar fnv.nl/rondjerondkomen

In regio Noord maken we op 19 oktober a.s. letterlijk een rondje door de regio.

We vertrekken uit Meppel en nemen je mee in de geschiedenis van de regio van het Fochtelooërveen naar Veenhuizen. De geschiedenis laten we achter ons en we rijden naar de sociale werkvoorziening in Emmen, waar honderden mensen nog altijd geen fatsoenlijke cao hebben om van te leven. Daarna op weg naar een school in Oost Groningen, waar schoolmaaltijden worden aangeboden omdat kinderen met honger naar school gaan. Vanuit het oosten naar de stad. Daar is de hele ochtend op het terrein van het UMCG onze campagnekat van voor €16. Wij gaan er in gesprek met zorgmedewerkers die dagelijks ervaren dat heel veel mensen de zorg vermijden vanwege de hoge kosten. We sluiten de reis af in Leeuwarden op het stationsplein waar politici en onze campagnekat aandacht vragen voor de oplopende armoede onder werkenden, gepensioneerden, uitkeringsgerechtigden en arbeidsgehandicapten.

Armoedemars in Rotterdam op 22 oktober a.s.

Loop mee! Tegen armoede en voor hogere lonen, uitkeringen en AOW
Armoede is niet altijd zichtbaar, maar steeds meer mensen in Nederland hebben geldzorgen. Ze kunnen zorg, energie en huur nauwelijks betalen, moeten soms zelfs kiezen tussen eten kopen of rekeningen betalen.
Laat dit duidelijk zijn: er is genoeg geld in Nederland. Armoede hoort niet thuis in ons rijke land. De FNV strijdt voor echte oplossingen: hogere lonen, uitkeringen en AOW. Laten we nu de politiek wakker schudden. Want: Nederland verdient beter.

Meld je nu aan en kom op 22 oktober naar Rotterdam!
Ben je FNV-lid? Dan is je treinkaartje gratis.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.