Zakaria Boufangacha

Arbeidsvoorwaarden Coördinatie & Vicevoorzitter

Zakaria Boufangacha is sinds mei 2017 coördinator arbeidsvoorwaardenbeleid van de FNV. Hij is in het FNV bestuur verantwoordelijk voor arbeidsvoorwaardenbeleid, inkomensbeleid en arbeid en zorg. Zakaria is ook voorzitter van ACOP, waarbij overheidssectoren FNV, AOB en FNV Veiligheid zijn aangesloten.

"Als ik zie hoe wij als de FNV ervoor hebben gezorgd dat het maatschappelijk debat is gedraaid en het veel meer gaat over de thema’s die onze leden belangrijk vinden, dan is dat voor mij een teken dat we de goede weg zijn ingeslagen. Zo zien we dat door onze inzet en strijd er veel steun is om het contract voor onbepaalde tijd met vaste uren de norm te laten zijn, de doorgeslagen flexibilisering die (met name) jongeren raakt aan te pakken, het minimumloon - en daaraan gekoppeld de uitkeringen - naar 14 euro te verhogen. En veel meer te investeren in de publieke sector, de sociale vangnetten te verbeteren en socialer uit de crisis te komen. Deze steun en erkenning voor onze FNV-agenda is niet zomaar komen aanwaaien. Daar hebben we van meet af aan voor moeten knokken."

"De komende tijd is het van belang, dat we niet alleen steun krijgen voor onze inzet, maar daadwerkelijk de juiste keuzes gaan afdwingen. Als we dat voor elkaar krijgen, dan wordt de positie van alle werkenden, werkzoekenden en gepensioneerden versterkt. Van daar uit kunnen we verder bouwen aan een sterkere FNV op de werkvloer en aan een socialer Nederland. Graag wil ik de komende bestuursperiode hier mijn stinkende best voor blijven doen. Dat we samen nog beter in staat zullen zijn om mét onze leden de belangen te behartigen vóór onze leden én toekomstige leden. Op basis van de ingeslagen offensieve weg, heb ik er alle vertrouwen in dat dit ons gaat lukken. Ik wil niets liever dan daar in de nieuwe bestuursperiode op door te pakken."

"De zichtbaarheid van de FNV is de verdienste van ons allemaal, door consistent en gefocust zichtbaar te maken wat onze leden in hun dagelijks leven meemaken en wat de oplossingen zijn die wij willen."