Bart Plaatje

Algemeen Secretaris

Bart werkt sinds 2008 bij de FNV. Achtereenvolgens als organiser, lead-organiser, vakbondsbestuurder, projectleider, Teamleider en nu als Algemeen Secretaris.

Zijn boodschap in de bestuursverkiezingen was:

"Een stuwende kracht die inspireert tot grotere successen. Met plannen en strategie├źn van mensen zelf, altijd gericht op een grotere en sterkere vakbond. Luisteren naar en verbinden van mensen en vooral samen strijden voor mensen. Dit is wat ik heb laten zien met schoonmakers, distributie medewerkers, metaalbewerkers, automonteurs en arbeidsmigranten. Dat is wat ik kom doen als algemeen secretaris van onze prachtige en veelzijdige vereniging. Achter de laptop, aan een machine, in een bus of trein, met de hand of met techniek. Op de werkvloer, met een uitkering of met pensioen. Geboren in Nederland, Europa of daarbuiten. Dat alles en meer is de vereniging FNV."

"Als we de kennis, ervaring en inzichten van onze vereniging voorop stellen zijn onze mogelijkheden onbegrensd. De volgende algemeen secretaris moet de kaderleden en leden aan het stuur van hun vakbond zetten. Een werkorganisatie in dienst van de leden. Goed luisteren naar kaderleden en leden is daarbij de sleutel naar succes. Samen gaan we de vakbond van, door en voor de leden worden. Dat is wat ons vooruit gaat brengen!"

"De FNV zal groeien tot de grootste en sterkste vakbond in de geschiedenis."