Regio Zuid

Van rechts naar links: Marijke Lok, Desiree van Lent, Lilian Terwind, Jola Rijksen, Els Brouns. Foto: Liesbeth van Wordragen. Foto: Liesbeth van Wordragen

Welkom bij de werkgroep Vrouwen Zuid Nederland.
Jaarlijks organiseren we een speciale themadag. Daarnaast houden we avondbijeenkomsten, meestal in Eindhoven, in het vakbondsgebouw aan de Dr. Cuijperslaan. En we nemen deel aan de Netwerkraad, tweemaal per jaar, en activiteiten die worden aangeboden door het landelijke Netwerk Vrouwen FNV.

De leden van de werkgroep Vrouwen Zuid hebben als eerste gehoor gegeven aan de oproep vanuit het netwerk vrouwen om zich aan te melden. Al gauw kwamen  onderstaande vrouwen in beeld. Vrouwen, die enthousiast bereid zijn om mee te werken in de voorbereiding en uitvoering van de regionale netwerk bijeenkomsten. Al snel konden vele vrouwen meedoen met mini-workshops en trainingsdagen.

Marijke Lok is regionaal bestuurder van de AOB en heeft de landelijke onderwerpen Arbeid, Zorg & Kinderopvang, en Gelijke behandeling in haar pakket. Marijke is werkzaam vanuit het vakbondshuis in Eindhoven, waar het netwerk doorgaans onderdak vindt. Ze ziet er op toe dat de beheerder weet wat nodig is voor de organisatorische voorbereiding.

Desiree van Lent is adviseur diversiteit van de FNV en de coördinator van Vrouwen Zuid. Eerder was Desiree werkzaam als bestuurder bij FNV, onder meer vanuit het kantoor in Eindhoven.

Lilian Terwint-Willems is werkzaam bij DSM en heeft daarnaast een eigen coaching bureau, PRANAKOMPAS, van waaruit ze trainingen aanbiedt. Zij heeft al meermalen ook voor het netwerk trainingen uitgevoerd. Zoals de training Personal Branding, een zelf ontwikkeld onderdeel uit haar programma.

Jola Rijksen kennen we als uitstekende gastvrouw, die bij iedere bijeenkomst de deelneemsters welkom heet en wegwijs maakt in het programma. Daarnaast ondersteunt zij de bijeenkomsten inhoudelijk.

Liesbeth van Wordragen heeft haar sporen binnen het netwerk inmiddels ruimschoots verdiend als fotografe bij de bijeenkomsten.

Els Brouns was eerder algemeen secretaris van FNV Vrouw en lid van de werkgroep geschiedenis van vrouwen in de Nederlandse vakbeweging. Zij ondersteunt de bijeenkomsten inhoudelijk en praktisch en geeft zelf ook workshops voor vrouwenbijeenkomsten.

Wil je ook meedoen en je aansluiten bij de werkgroep Vrouwen FNV Zuid?

​Meld je aan