Drie nieuwe regelingen cao Ambulancezorg

Breng nu je stem uit

Door Redactie 4 mei 2021

De vakbonden en werkgevers in de ambulancezorg hebben drie vooruitstrevende regelingen kunnen afspreken tijdens de laatste cao-onderhandelingen. Wij leggen deze regelingen graag met een positief advies aan jullie voor en roepen op om je stem uit te brengen.

Het gaat om de volgende 3 regelingen:

1. Een Vrijwillige Vertrekregeling voor werknemers in het primaire proces, die het niet volhouden om tot de AOW-leeftijd door te werken. Bekijk hier.
  2. Een regeling Vitaliteitspact om minder te gaan werken en het zo langer vol te kunnen houden tot aan de AOW-leeftijd. Bekijk hier.
  3. Een Tijdspaarregeling om tot 100 weken verlof te kunnen sparen. Bekijk hier.

Positief advies

Na een lang en intensief traject is het goed dat wij nu de Vrijwillige Vertrekregeling, de regeling Vitaliteitspact, en de Tijdspaarregeling collectief kunnen afspreken. Hiermee nemen wij als cao-partijen onze verantwoordelijkheid, mede naar aanleiding van het Pensioenakkoord.

Voor deelname aan de Vrijwillige Vertrekregeling of het Vitaliteitspact geldt een aanvraagtermijn van 6 maanden. Gezien de invoeringsdatum van 1 juli 2021 hebben cao-partijen afgesproken dat werkgevers coulant zullen omgaan met aanvragen van medewerkers die nu al aan de voorwaarden voldoen om deel te nemen aan de Vrijwillige Vertrekregeling of de Regeling Vitaliteitspact.

Het woord is aan jou

Breng je stem uit en laat weten hoe jij over deze regelingen denkt. Wanneer de meerderheid van de vakbondsleden Voor stemt, staan de regelingen daarmee vast. Wanneer de meerderheid Tegen stemt, worden de regelingen niet ingevoerd en blijft vooralsnog de situatie ongewijzigd. Omdat er samenhang is tussen de drie regelingen leggen de vakbonden de regelingen als 1 pakket gezamenlijk met een positief advies aan de leden voor.

Stem nu

Je kunt in verband met de vakanties en feestdagen tot en met zondag 30 mei de raadpleging invullen.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.