Nog geen stap verder in onderhandelingen voor nieuwe cao UMC

Door Redactie 29 januari 2021

Ook de vierde onderhandelingsronde op vrijdag 29 januari tussen de FNV en de NFU heeft geen enkel resultaat opgeleverd. De heroriëntatie van de NFU waarmee partijen op 15 januari uit elkaar zijn gegaan, heeft niet geleid tot duidelijke, concrete voorstellen van de NFU. Het overleg heeft alleen maar tot meer verwarring geleid.

Cao-nieuws-umc

Integraal bod

Wij hebben de NFU gevraagd om met een integraal bod te komen. Hierbij hebben wij de voor ons essentiĆ«le onderwerpen nog eens benoemd, zoals:

• Een salarisverhoging voor iedereen;
  • Afspraken over verbetering van de onregelmatigheidstoeslag;
  • Een transparant en objectief functiewaarderingssysteem;
  • Afspraken over de uitwerking van het pensioenakkoord incl. generatieregeling en afspraken met betrekking tot de werkdruk.

Integrale reactie van de vakbonden

De NFU heeft toegezegd om een integraal bod te formuleren en zal dit uiterlijk 5 februari aan ons doen toekomen. Hierbij hebben zij om een integrale reactie van de vakbonden gevraagd. Dit laatste hebben wij ook toegezegd. Uiteraard is de voortgang van de onderhandelingen nu sterk afhankelijk van waarmee de NFU gaat komen.

Foto-actie

Het is dan ook erg belangrijk dat wij de komende tijd samen die druk blijven opvoeren. Daarom het dringende verzoek aan jullie om door te gaan met de foto-actie, zodat wij deze op de Facebookpagina kunnen blijven plaatsten. Laat de NFU zien dat de UMC medewerkers een goede cao eisen!