Cao UMC verder uitgewerkt

Afspraken over generatiepact gemaakt

Door Redactie 11 maart 2019

De details van de nieuwe cao UMC’s worden steeds verder uitgewerkt. In december waren er al afspraken gemaakt over de werkdruk, nu zijn er afspraken gemaakt over het generatiebeleid.

Afspraken over generatiebeleid in cao UMC

Afspraken generatiebeleid

In de nieuwe afspraken staat onder meer dat:

• Medewerkers zelf in de gelegenheid worden gesteld verlof te kunnen kopen.
  • Een regeling waarbij onder voorwaarden ouderen hun dienstverband kunnen terugbrengen tot 50% van een voltijd dienstverband.
  • Een kader dat nader dient te worden uitgewerkt op de lokale UMC tafels waar overleg plaatsvindt tussen Raad van Bestuur en de bonden.

Bekijk hier de verdere uitwerking van de afspraken

Generatiebeleid moet herkenbaar zijn

Het generatiebeleid moet herkenbaar zijn voor alle medewerkers in alle levensfases. Het beleid moet aanvullend zijn en moeten gericht zijn op vergroting van duurzame inzetbaarheid van alle medewerkers. Wij hanteren hierbij als voorwaarde dat er rekening wordt gehouden met herbezetting en mogelijke aanpassing van de productie.

Wij gaan ons nu inzetten voor een evenwichtig en herkenbaar generatiebeleid voor alle medewerkers. Met passende afspraken op lokaal niveau waarbij er een compleet en evenwichtig pakket van maatregelen ligt. Uiteraard houden we je hiervan op de hoogte.

Lees ook welke afspraken we eerder al maakten over de werkdruk.