Vakbonden en ANWB bereiken onderhandelingsresultaat

Eindbod ANWB van tafel!

Door Redactie 13 juli 2022

Vorige week werd er door ANWB een cao-eindbod gepresenteerd. Daar is veel reactie op gekomen. Dat was aanleiding om in de afgelopen dagen informeel een ultieme poging te doen om samen tot andere afspraken te komen. De feedback van medewerkers aan zowel de ANWB als de vakbonden is daarbij het uitgangspunt geweest om verder te praten.

Vakbonden en ANWB bereiken onderhandelingsresultaat

Wij zijn blij dat wij je kunnen vertellen dat dit overleg heeft geleid tot een resultaat dat ANWB en de vakbonden nu aan je voorleggen. ANWB heeft het eerder gedane eindbod hiermee ingetrokken.

Inkomensverbetering

Het uitgangspunt van ANWB en vakbonden is geweest dat jij zo snel mogelijk een inkomensverbetering tegemoet kan zien. Het is in het belang van iedereen om snel duidelijkheid te krijgen over de cao. Gelet op de steeds verder stijgende prijzen, wilden wij dat iedereen zo spoedig mogelijk het resultaat in de portemonnee heeft. Vanuit onze verantwoordelijkheid daarvoor vonden en vinden wij het onverantwoord om het risico te lopen dat wij pas na de zomer tot een akkoord zouden komen. Wij hopen dat jij, net als wij, ziet dat er sprake is van een substantiĆ«le verbetering ten opzichte van het eindbod.

Nieuw onderhandelingsresultaat

Lees hier het nieuwe onderhandelingsresultaat. Heb je al gestemd op het onderhandelingsresultaat? Als je lid bent van FNV en CNV Vakmensen, kun je hierover je stem uitbrengen tot woensdag 27 juli a.s. om 12.00 uur.

Breng je stem uit