ANWB zegt het cao-overleg af

Door Redactie 31 juli 2020

Op 27 juli zouden de FNV, CNV en ANWB verder onderhandelen over jouw cao. Dat overleg werd tot onze spijt door de ANWB afgezegd. ANWB geeft als reden aan dat er nog geen duidelijkheid is over de pensioenregeling. En nu dus ook niet over je cao en je loonsverhoging.

ANWB zegt het cao-overleg af

Hoe nu verder?

Nu ANWB het overleg heeft afgezegd, is er een nieuwe situatie ontstaan. De vakbonden hebben vanaf het begin af aan gezegd dat we, juist omdat we snel duidelijkheid voor jou willen hebben, niet al te veel voorstellen hebben ingediend. De beperkte wijzigingsvoorstellen die zijn ingediend, hoeven niet veel geld te kosten. Daarmee kwamen we ANWB tegemoet en we hoopten dat dit de ANWB ertoe zou bewegen om in een bijzonder, maar kort traject duidelijkheid te geven over je loon en andere arbeidsvoorwaarden. Dat is nu niet gebeurd.

Geef je voorstel door

We gaan nu over tot een normaal cao-traject en we vragen daarom ook aan onze FNV leden welke voorstellen je mogelijk nog hebt voor de cao. Mail je voorstellen naar: arie.vandijk@fnv.nl. De voorstellen en suggesties worden vervolgens besproken met de kaderleden van de FNV. Daarna krijg je van ons een terugkoppeling in een nieuwsbrief en kun je je invloed verder aanwenden door een top 5 aan te geven.

Cao-overleg in oktober

We balen er heel erg van, ook omdat de cao in oktober al een half jaar is afgelopen. Maar het is nu gewoon niet anders. In oktober gaan we ons met vernieuwde energie inzetten voor jouw cao.

Wil je meer weten? Lees dan onze nieuwsbrief.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.