Samen sterk in coronacrisis in het bakkersbedrijf

portret Niels Suijker
Door Niels Suijker 26 maart 2020

De werkgeversorganisaties NVB en NBOV en de werknemersorganisaties FNV en CNV Vakmensen zijn trots op alle 2.000 werkgevers en 50.000 medewerkers die werkelijk alles op alles zetten om de bakkersbedrijven in deze uitzonderlijke tijd door de coronacrisis te loodsen om de 17,4 miljoen Nederlanders van brood en gebak te voorzien!

Het allerbelangrijkste: volg de instructies van het RIVM en het kabinet op en geef elkaar daarvoor ook de gelegenheid - thuis en op het werk. Werkgevers en medewerkers hebben een gezamenlijk verantwoordelijkheid om de risico’s op eventuele besmetting te verkleinen. Sommige richtlijnen lijken in de dagelijkse praktijk soms lastig uit te voeren, maar daarvoor bedenken werkgevers en medewerkers samen creatieve én verantwoorde oplossingen.

Werkgevers en medewerkers worden nu dagelijks geconfronteerd met vragen waarop nog geen pasklaar antwoord is. De sociale partners denken met u mee. Als dat mogelijk is, komen ze met oplossingen - voor de gehele branche of voor individuele ondernemers en medewerkers. Zo zorgen we er samen voor dat we vooruit kunnen.

De bakkerijsector voorziet Nederland van voedsel en is daarmee onmisbaar voor de samenleving!