Kom naar een ledenbijeenkomst over het onderhandelingsresultaat cao Multimodaal

Door Redactie 22 mei 2023

Op dinsdag 9 mei hebben vakbonden en werkgevers een onderhandelingsresultaat bereikt voor een nieuwe cao Multimodaal. Vanaf woensdag 24 mei gaan wij ledenbijeenkomsten organiseren door het hele land. Daarnaast zijn er ook 2 digitale ledenbijeenkomsten.

Waar en wanneer?

• Woensdag 24 mei om 10:30 uur in Heerlen: Superstudios / Oliemolenstraat 60
  • Woensdag 24 mei om 15:00 uur inDordrecht: De Duivenbond / Brandts Buysstraat 3
  • Donderdag 25 mei om 15:00 uur in Lievelde: Loco eten & drinken / Lievelderweg 118
  • Donderdag 25 mei om 19:00 uur in Delden: Het Parochiehuis / Langestraat 79
  • Dinsdag 30 mei om 11:00 uur: Digitaal. Klik hier om deel te nemen aan de vergadering
  • Dinsdag 30 mei  om 15:00 uur: Digitaal. Klik hier om deel te nemen aan de vergadering
  • Dinsdag 30 mei om 19:00 uur inEmmen: Vakbondshuis / De Bukakkers 12
  • Woensdag 31 mei om 10:00 uur in Leeuwarden: De Draaischijf / Wijnhornstraat 82
  • Woensdag 31 mei om 14:00 uur in Groningen: Het Prethoes / Koeriersterweg 26

Stemprocedure

Op woensdag 24 mei krijg je een mail waarin een uitleg staat hoe je kunt stemmen. Na ontvangst van de mail kun je stemmen. Deze stemming loopt tot woensdag 31 mei om 18:00 uur.

Loontabel

Wij hebben de afgelopen weken ook berekend hoe de loonsverhoging eruit ziet over de lopende cao-periode. Je zult begrijpen dat elk salaris uniek is. Dat heeft te maken met de loonschalen en de toeslagen. Daarom is een ‘gemiddelde maatman’ genomen. Hierin kun je zien wat de loonsverhogingen doen over de looptijd van de cao op basis van die berekening.

In deze tabel kun je het verschil van begin tot einde looptijd  zien. Dat bedraagt ruim € 700,= bruto, structureel (dus elke maand).

Generatiepact

Ook zijn er vragen binnengekomen waarom er geen generatiepact (60-80-100) is afgesloten. Als bonden hebben wij hier met werkgevers over onderhandeld, echter wilden ze niet meewerken. Werkgevers stellen: “In tegenstelling tot OV, heeft Mumo de GOLFPAKUS. Daarnaast is de financiering voor de 60-80-100 regeling anders. Bij het OV akkoord van 2022 is afgesproken dat deze uit het vitaliteitsfonds, ABP premie (afspraak vanuit artikel 91 cao OV) en SVUOV pot wordt gefinancierd. Deze gelden ontbreken bij Mumo”.

Stel je vraag

Het is goed om de ledenbijeenkomsten te bezoeken. Wij gaan daar in op vele vragen en geven we uitleg over het onderhandelingsresultaat. Graag tot dan!

Wil jij je loon checken? Neem dan je salarisstrook mee, dan kunnen we dat tijdens de bijeenkomst checken.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.