Update van FNV-bestuurder voor werknemers ProRail

Door Redactie 9 juni 2022

Inmiddels is Roos Rahimi 3 maanden de verantwoordelijke FNV-bestuurder voor onder andere ProRail vanuit FNV Spoor. Roos: ‘Voor mij voelt het nu heel vertrouwd en ik heb helemaal niet meer het gevoel dat ik “nieuw” ben.’ In dit bericht vertelt Roos wat ze de afgelopen maanden heeft gedaan en de komende maanden gaat doen.

ProRail

Betrokkenheid (kader)leden

Dat Roos zo snel vertrouwd is met alles komt door de betrokkenheid van alle kaderleden en leden die ervoor gezorgd hebben dat ze heel snel ingewerkt is in alles wat er speelt. Daarnaast lopen er een aantal belangrijke en uitdagende trajecten. Natuurlijk houden wij vanuit FNV Spoor jullie op de hoogte over de inhoud van de trajecten.

Tussen 1 maart en nu

Sinds afgelopen maart heeft Roos volgende activiteiten ontplooid bij ProRail.

Kennismakingen:

• FNV bedrijfskadergroep en diverse leden van FNV Spoor.
  • John Voppen (CEO ProRail).
  • Hans Smits (Directeur Verkeersleiding).
  • Raymond van Hattem (HR Directeur ProRail).

Naast alle reguliere overleggen, zijn er overleggen geweest over de volgende dossiers:

• Presentatie omtrent de uitkomsten van het werkbelevingsonderzoek bij verkeersleiding.
  • Evaluatie van de vorige cao.
  • Meerdere terugkoppelingen anders werken.
  • De wens van ProRail om een nieuw functiewaarderingssysteem naast de bestaande te toetsen.
  • De uitkomsten van werkplekonderzoek op hoofdlijnen.

Roos: ‘Wat mij is opgevallen is dat ProRail met heel veel dossiers tegelijk bezig is. Communicatie blijft een uitdaging. Soms worden verbanden weggelaten richting de werkvloer die er zijn en soms worden verbanden gelegd die er niet zijn.’ FNV Spoor heeft meerdere malen richting ProRail aangegeven dat het in deze fase heel erg van belang is om heel duidelijk, transparant en proactief richting de werkvloer te communiceren. Alleen delen van informatie via intranet is niet voldoende. ProRail herkent en erkent dit en gaat hier meer aandacht aan besteden.

Webinar dinsdag 21 juni

Wij kunnen ons voorstellen dat er heel veel leden zijn die graag over de bovenstaande onderwerpen met ons als FNV Spoor verder willen praten. Dit is mogelijk tijdens onze eerste Webinar. Deze vindt plaats op dinsdag 21 juni 2022 van 19:00 tot 20:00 uur. Je kan inloggen via deze link.

De komende periode

De komende periode wil Roos graag bezoeken afleggen bij de verschillende afdelingen en standplaatsen om de werkzaamheden en hun uitdagingen beter te leren kennen en van dichtbij te zien. Dit wordt in overleg met de kaderleden en ProRail gepland. Vind jij het belangrijk dat Roos op bezoek kom bij jou of wil je haar rondleiden? Neem dan contact op via de mail: roos.rahimi@fnv.nl