Werknemers DB Cargo voor de tweede keer de dupe van fouten in salarissysteem

Door Redactie 12 mei 2022

Voor de tweede keer zijn de werknemers bij DB Cargo de dupe geworden van een systeemfout, waardoor ze salaris terug moeten betalen. Dit is zeer vervelend en zorgt voor veel ophef bij de leden van FNV Spoor.

Wagons DB Cargo

Geen vertrouwen meer in de loonstrook

De werknemers ervaren stress, omdat ze hun loonstrook niet kunnen vertrouwen. Echter is het ook onmogelijk om de loonstrook te controleren. Deze is zo onoverzichtelijk dat het niet te begrijpen is.

Investeren in een heldere loonstrook

FNV Spoor roept DB Cargo op om zo snel mogelijk te investeren in een systeem wat voor heldere loonstroken zorgt en wat minder fout gevoelig is. Werknemers moeten duidelijk kunnen lezen wat op hun loonstrook staat. Veel werknemers werken onregelmatig en ontvangen niet iedere maand hetzelfde salaris. Ontvangen salaris wordt gebruikt, zeker in deze periode van hoge inflatie. Vervolgens besluit de werkgever om later de te veel betaalde bedragen in te houden. Ook al zou je dit in termijnen doen, zorgt dit voor een ontregeling van de financiĆ«le huishouding van de medewerker.

Volgende foutje is voor de rekening van de werkgever

Indien er geen stappen worden ondernomen door DB Cargo, is FNV Spoor van mening er geen salaris ingehouden mag worden op de werknemers. Indien er fouten worden gemaakt, dient DB Cargo deze voor haar rekening te nemen.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.