Teken de petitie voor beter loonbod cao DEKRA Rail

Door Redactie 17 januari 2022

Zoals je misschien wel weet, hebben de vakbonden de cao-onderhandelingen met de directie van DEKRA Rail stilgelegd. De vakbondsleden zijn daarom een petitie gestart om tot een betere cao te komen.

Teken de petitie voor beter loonbod cao DEKRA Rail

Hoe zit het ook weer?

Het grootste struikelblok is het salaris. De leden en vakbonden willen een automatische prijscompensatie (APC) opnemen in de cao, waardoor het salaris ieder jaar automatisch gecompenseerd wordt voor de koopkrachtdaling, veroorzaakt door de inflatie. Eigenlijk dus gewoon indexeren, om het salarisniveau gelijk te houden. Daarnaast willen we een salarisverhoging van € 100 op het maandsalaris.

Onbespreekbaar

De directie van DEKRA Rail vindt de APC onbespreekbaar en wil niet verder gaan dan een verhoging van 1,2% en een bedrag van € 40. Dit samen dekt bij lange na niet de inflatie en is daarmee een achteruitgang in koopkracht. Op die manier is DEKRA Rail geen aantrekkelijke werkgever voor de medewerkers van DEKRA Rail. En ook voor nieuwe medewerkers prijst DEKRA Rail zich uit de markt als potentiĆ«le werkgever.

Petitie

Daarom hebben de vakbondsleden bij DEKRA Rail een petitie opgesteld om de directie op te roepen met een beter loonbod te komen en zo te komen tot een betere cao. Werk jij bij DEKRA Rail?

Teken de petitie