Buschauffeurs Ter Apel praten met staatssecretaris over onveilige werksituatie

Casper Schrijver
Door Casper Schrijver 21 december 2021

Een delegatie van buschauffeurs van de lijnen die door Ter Apel rijden, praat woensdagmorgen online met staatssecretaris Broekers-Knol van Justitie en Veiligheid. De buschauffeurs willen dat de staatssecretaris hun werkgever Qbuzz aanspoort de problemen op de lijnen op te lossen.

Edwin Kuiper, bestuurder FNV Streekvervoer: ‘De chauffeurs hebben nu twee keer actie gevoerd, maar nog laat Qbuzz ze in de kou zijn. De chauffeurs zijn het zat en willen dat de agressie en intimidatie op de lijnen stoppen.’

Actiebereidheid

Drie weken geleden hebben de chauffeurs tijdens een actie de bushaltes in Ter Apel overgeslagen en afgelopen vrijdag hielden ze een werkonderbreking in de ochtendspits. De opkomst was groot en de actiebereidheid blijft hoog, zegt Kuiper. ‘De chauffeurs willen beveiligers die mee gaan op de bussen. Dat is in het verleden ook gebeurd. Dat werkte goed. De overlast was nagenoeg weg.’

Geweld en intimidatie