Bonden bereiken onderhandelingsresultaat Service Station bij NS

Het woord is nu aan de leden

Door Redactie 01 november 2021

Na een lange dag van onderhandelen hebben FNV Spoor en de VVMC, en uiteraard aan tafel ondersteund door kaderleden, op donderdag 28 oktober een onderhandelingsresultaat met NS bereikt. Of dit resultaat voldoende is, is aan de leden. Daarna nemen we een beslissing of we doorgaan met het actietraject.

Bonden bereiken onderhandelingsresultaat Service Station bij NS

De belangrijkste punten uit het resultaat

• Bij alle standplaatsen dienen de noodzakelijke faciliteiten voor de medewerkers gewaarborgd te zijn. Medewerkers dienen toegang te hebben tot alle systemen ten behoeve van dienstverlening en verkoop richting de klant.
  • Behoud van 84 FTE  Servicemedewerkers. Dat staat omgerekend naar parttime verhouding voor +/- 100 medewerkers.
  • Behoud van diverse extra servicestations, waarvan een deel tijdelijk, om de personele consequenties sociaal op te kunnen vangen.
  • Op standplaatsen, waar door deze afspraken tekorten zijn, wordt direct geworven.
  • Adviesaanvraag PLP/CW van tafel en iedere PLP/CW die nu is overgeplaatst, kan terug naar eigen standplaats.
  • Alle Servicemedewerkers en PLP/CW ontvangen een vergoeding van 1 werkdag als blijk van waardering voor de getoonde inzet van de blijvers in de afgelopen periode.

Lees het onderhandelingsresultaat goed en praat er ook met je collega’s over.

Digitale ledenbijeenkomsten

Op donderdag 11 en vrijdag 12 november organiseren we 6 digitale informatieve ledenbijeenkomsten. Na de ledenbijeenkomsten stellen wij onze leden in gelegenheid hun stem over dit onderhandelingsresultaat uit te brengen. De nieuwsbrief met daarin de linkjes voor deze meeting volgt nog.

Toelichting op het proces van de ledenraadpleging

Het ultimatum is nog niet van tafel. Wel hebben wij NS toegezegd dat de acties worden opgeschort zo lang de ledenraadpleging loopt. Indien de meerderheid (50% +1) voor dit onderhandelingsresultaat stemt, is het ultimatum van tafel en wordt dit onderhandelingsresultaat een resultaat. Als de meerderheid dit resultaat afwijst, gaan wij NS mededelen dat er geen akkoord is en wordt het actietraject weer opgestart.