Ledenraadpleging onderhandelingsresultaat cao

Breng nu je stem uit!

Door Redactie 28 oktober 2021

Leden van FNV Taxi kunnen nu stemmen over het onderhandelingsresultaat voor de nieuwe cao Zorgvervoer & Taxi. Onderaan dit bericht vind je een link waar je stem kan uitbrengen. Dat kan tot 15 november 2021.

Op dinsdag 19 oktober heeft FNV Taxi met de werkgeversvereniging KNV een onderhandelingsresultaat bereikt voor een nieuwe cao bereikt. Een onderhandelingsresultaat wil zeggen dat we graag nog veel meer voor jullie hadden willen binnenhalen. Maar de werkgevers zijn niet bereid verder te gaan dan wat nu ligt.

Hoogst haalbare

Samen met de subsectorraad FNV Zorgvervoer & Taxi vind de onderhandelingsdelegatie dat het inderdaad het hoogst haalbare is voor dit moment. Wij vinden het onverantwoord het onderhandelingsakkoord af te wijzen.

De belangrijkste afspraken zijn:

Verloonde tijd

• Vanaf 2022 geen onderbrekingen meer, maar maximaal 12,5% pauze, verrekend over een maand.
  • Een nieuw in te voeren portaal waar begin- en eindtijd bepalend is voor de salarisbetaling en cao-controle.

Loon

• De loonstroken en de feitelijke salarissen worden per 1 januari 2022 verhoogd met 2,5%.
  • De trede 2 wordt uit de salarisschaal geschrapt.

Hier kan je het volledige onderhandelingsresultaat lezen.

Voorlichtingsbijeenkomsten

Tussen 1 en 12 november vinden er door het land voorlichtingsbijeenkomsten plaats. Er zijn ook 2 online-bijeenkomsten.

Klik hier voor het schema met de voorlichtingsbijeenkomsten.

Kan je of wil je niet naar een fysieke bijeenkomst komen, stuur ons dan een mail voor uitnodiging voor een online-bijeenkomst in Microsoft Teams. De bijeenkomsten zijn op woensdag 3 november of woensdag 10 november, van 19:30 tot 21:00 uur. Zet in je mail er even bij welke datum je voorkeur heeft.

Onmisbaar, maar ook onzichtbaar

Jullie zijn allemaal onmisbaar, vervullen een belangrijke maatschappelijke taak. Maar jullie zijn ook onzichtbaar. Sta samen met ons op en wordt zichtbaar! Wie weet wat we dan een volgende ronde met elkaar kunnen bereiken.

Tot op een bijeenkomst!

Namens de onderhandelingsdelegatie,
Meindert Gorter, bestuurder FNV Taxi

BRENG HIER JE STEM UIT

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.