Save the date: Expertmeeting Participatiewet

Hoe moet het beter?

Door Redactie 8 september 2022

Zeven jaar geleden werd de Participatiewet ingevoerd. De verwachtingen waren hoog: meer mensen vanuit de bijstand of met een beperking aan het werk. Inmiddels is duidelijk dat deze wet is mislukt. De bijstand is te laag, het is niet gelukt om meer mensen duurzaam aan het werk te krijgen en door onnodige boetes komen mensen klem te zitten. Het moet anders. Daarover kun jij meepraten en -denken op zaterdag 8 oktober.

Save the date

Aanpassen of fundamenteel anders?

Minister Schouten is van plan de Participatiewet menselijker te maken. De FNV wil (passend) werk, voldoende inkomen en zeggenschap voor uitkeringsgerechtigden gebaseerd op vertrouwen. Dus zonder onnodige sancties en de verplichte tegenprestatie. Daarvoor moet de wet fundamenteel worden veranderd. In de plannen van de minister worden tot nu toe alleen de scherpe randjes eraf gehaald. Wil jij ook dat er meer verandert in de Participatiewet? Praat mee tijdens de Expertmeeting Participatiewet met ervaringsdeskundigen, vicevoorzitter van de FNV Kitty Jong, wethouders, wetenschappers en politici.

Het programma volgt zo snel mogelijk, maar je kunt je nu vast aanmelden.

• Wanneer: zaterdag 8 oktober 2022
  • Hoe laat: van 10.30 tot 17.30 uur, inclusief lunch en borrel