Motie eenmalige uitkering voor uitkeringsgerechtigden verworpen

Door Redactie 10 juni 2021

De regering heeft de motie van de SP, GroenLinks en PvdA voor een eenmalige uitkering voor uitkeringsgerechtigden verworpen. De motie was ingediend na de oproep van FNV Uitkeringsgerechtigden om bijstandsgerechtigden tegemoet te komen in de toegenomen kosten.

Motie eenmalige uitkering voor uitkeringsgerechtigden verworpen

Partijen stemmen voor motie

SP, Partij van de Arbeid,  GroenLinks, Partij voor de Dieren, DENK, Volt, BIJ1 en Fractie Den Haan hebben voor de motie gestemd. Nu de motie is afgewezen, is er een nieuw voorstel ingediend door de SP bij de voorjaarsnota bespreking. We houden je op de hoogte van de ontwikkelingen.

We geven niet op!

Sinds de lockdown van maart 2020 hebben uitkeringsgerechtigden te maken gekregen met (forse) extra uitgaven. Maureen van der Pligt, bestuurder FNV Uitkeringsgerechtigden: ‘De overheid geeft wel cadeautjes aan het bedrijfsleven, maar wil niet de portemonnee trekken voor deze groep die ook keihard geraakt is. Wij vinden het dan ook heel jammer dat de motie verworpen is, maar geven niet op!’.