Voorstellen nieuwe cao FedEx-TNT

Dit willen we voor jou afspreken in de nieuwe cao

Door Redactie 14 november 2019

Het is 3,5 jaar geleden dat FedEx TNT heeft overgenomen en we zijn 2 cao-verlengingen met minimale afspraken verder. Een inhaalslag is dus op zijn plaats. Dat horen wij van onze leden bij FedEx-TNT. Wij hebben je werkgever een brief gestuurd met voorstellen voor de nieuwe cao.

Voorstellen nieuwe cao FedEx-TNT

Wat zijn onze voorstellen?

Uit onze enquĂȘte is heel duidelijk geworden wat jij belangrijk vindt. We hebben de belangrijkste voorstellen op een rij gezet:

Loonsverhoging

We willen een loonsverhoging afspreken die past in deze tijd van economische groei. De verhoging van het loon moet zorgen voor een inhaalslag. Extra aandacht hebben we voor de laagstbetaalden in de organisatie.

Pensioen

Medewerkers maken zich zorgen over hun pensioen. FedEx wil deelnemers van de TNT-pensioenregeling onderbrengen bij een andere pensioenregeling. Ruim 80% van de FNV-leden is het hier niet mee eens. Wij vinden het beter om alle medewerkers te laten deelnemen aan de pensioenregeling zoals die nu uitgevoerd wordt door OPF TNT.

Werkzekerheid

Op de verschillende locaties van FedEx  wordt gewerkt met uitzendkrachten en oproepkrachten. Structureel werk moet uitgevoerd worden door werknemers met een vast contract. Tijdelijk personeel moet alleen ingezet worden voor tijdelijk werk (piek-en-ziek).

Gezond en fit je pensioen halen

We willen afspraken maken zodat je meer invloed op je rooster en werktijden krijgt. Dit is nodig om gezond en fit je pensioen te halen. De ontzieregeling voor ouderen willen we in de nieuwe cao behouden.

En nog meer

Wil je weten wat we nog meer in de nieuwe cao willen afspreken?