Nog geen nieuwe cao DHL Logistics

Onderhandelingen voorlopig gestopt

Door Redactie 21 mei 2019

Het is even stil geweest rond de cao-onderhandelingen DHL Logistics. Helaas kunnen we nog niet melden dat je een nieuwe cao hebt. Sterker nog: we hebben besloten om voorlopig te stoppen met onderhandelen. Een lastige keuze. We leggen je graag uit waar we nu staan.

Nog geen nieuwe cao DHL Logistics

Aanbod té laag

Begin dit jaar zijn we begonnen met de onderhandelingen en inmiddels hebben we 6 keer met je werkgever gesproken. Conclusie: het aanbod van jouw werkgever is nog steeds té laag. Wij willen een loonsverhoging van 3% per jaar voor jou en je collega’s afspreken. DHL biedt op dit moment een cao met een looptijd van 2 jaar. In totaal wil DHL je een loonsverhoging van 4% geven. Té weinig vinden wij.

Onderhandelingen gestopt

Na het laatste gesprek met DHL hebben wij, samen het CNV, nagedacht over hoe we nu verder moeten. Komen we met een eindbod? Of onderhandelen we eindeloos verder tot een resultaat? Een lastige keuze. In overleg met het CNV hebben wij besloten om op dit moment te stoppen met de onderhandelingen.

Wat betekent dit voor jou?

De cao loopt gewoon door. Jouw arbeidsvoorwaarden blijven dus gelden tot er een nieuwe cao is. Heb je vragen? Stel ze gerust. Neem contact op met Arie van Dijk: arie.vandijk@fnv.nl