Regeling veilig verkeer rolstoel verlengd tot eind 2021

Door Redactie 27 november 2020

De overgangsregeling van de code veilig verkeer rolstoel (VVR) is vanwege de coronacrisis verlengd tot 31 december 2021. De tijd die resteert tot en met 31 december 2021 wordt door partijen betrokken bij het veilig vervoer van rolstoelinzittenden gebruikt voor de implementatie en verduidelijking van de overgangsregeling.

Regeling veilig verkeer rolstoel verlengd tot eind 2021

Duidelijkheid voor rolstoelzittende en chauffeur

Doel is en blijft duidelijkheid te verschaffen voor de rolstoelinzittende en chauffeur. De gesprekken voor het uitwerken van de overgangsregeling hebben door de coronacrisis forse vertraging opgelopen.

Veilig vervoerd worden

De tijd die door deze verlenging beschikbaar komt, zal ook gebruikt worden om met andere stakeholders in gesprek te gaan over invullingsvoorwaarden voor de overgangsregeling. Hierbij wordt ingezet op een oplossing voor de mensen die nu een rolstoel zonder haaksymbolen hebben. De betrokken partijen willen dat deze mensen veilig vervoerd kunnen blijven worden en dat dit voor de chauffeur duidelijk herkenbaar is.