Teken de petitie ‘Ik red jou, red jij nu mij?’

Meer geld naar het zwemonderwijs

Door Redactie 26 april 2023

Er is een groot tekort aan zwemonderwijzers. Niet omdat het werk niet leuk of belangrijk is. Wel omdat er te weinig geld naar de zwemonderwijzer gaat. Gediplomeerde zwemonderwijzers voelen zich zo niet gewaardeerd. De FNV vindt dat de zwemonderwijzer meer verdient. Dit zorgt ervoor dat het zwembad openblijft. Teken nu de petitie en steun de zwemonderwijzer in hun strijd voor een eerlijke beloning.

Red jij nu mij

Voltijdbanen bestaan bijna niet meer

Gemiddeld verdienen zwemonderwijzers 2500 euro bruto bij een voltijdbaan. Maar voltijdbanen bestaan bijna niet meer. Contracten zijn klein en er zijn geen toeslagen voor avond- of weekenddiensten. Zwembadmedewerkers hebben verantwoordelijk werk, want jouw veiligheid ligt in hun handen. Zij verdienen meer.

Meer geld naar het zwembad zorgt voor voldoende gediplomeerde onderwijzers die de zwemmers veilig en schoon laten zwemmen. De gemeente moet toezien op voldoende financiële middelen voor deze publieke voorziening zodat deze aantrekkelijk en toegankelijk blijft voor iedereen in elke gemeente in Nederland.

Vind jij ook dat er meer geld moet naar de zwembadmedewerkers, zodat er voldoende en goede zwemlessen blijven bestaan?

Teken de petitie

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.