Leerprogramma Effectief Leiderschap-impact in de Sportsector

Door Redactie 17 mei 2019

Ben jij lid van de FNV, hoger opgeleid en werk je al enige tijd in de sportsector? En wil jij je verder ontwikkelen op het gebied van (persoonlijk) leiderschap? Dan is het leerprogramma ‘Effectief leiderschap – Impact in de sportsector’ misschien iets voor jou! Het programma bestaat uit 6 dagdelen verspreid over een half jaar en begint in september.

Indeling programma

Naast het ontwikkelen van persoonlijke leiderschap, richt het programma zich op het maken van een netwerk van talentvolle, vernieuwende leiders binnen de sportsector. Ervaren trainers/adviseurs van de Universiteit Utrecht geven het leerprogramma. Het programma bestaat uit 6 zogeheten ‘labs’. Elk lab duurt een dagdeel en in elk lab staat 1 thema centraal. De thema’s waar we op in gaan zijn:

1. Persoonlijk leiderschap
  2. Effectief communiceren
  3. Strategisch proces- / stakeholdersmanagement
  4. Adviesvaardigheden
  5. Omgaan met weerstand en conflicten
  6. Verandermanagement

Indeling labs

We werken vanuit jouw praktijkervaringen. Waar loop je tegenaan en wat helpt je verder? Tijdens de labs wisselen theorie en vaardigheden elkaar af en gaan we aan de slag met behulp van trainingsacteurs.

Voor wie is het leerprogramma?

Het leerprogramma is bedoeld voor FNV-leden die binnen de sportsector werkzaam zijn en een Hbo of Universitaire opleiding of vergelijkbaar denk- en werkniveau hebben. Deelnemers hebben hiernaast minimaal 4 jaar werkervaring.

Wat kost het mij?

Niets! Omdat je lid bent van FNV Sport en Bewegen betaalt de vakbond deze leergang voor jou. Ook de lunch en reiskosten krijg je vergoed.

Er is ruimte voor 16 deelnemers. Nadat je je hebt aangemeld, krijg je een intakegesprek met een trainer om te kijken of je aansluit bij het leerprogramma. Op basis van de uitkomst van deze intake worden de groepen ingedeeld. Deze gesprekken vinden plaats in de week van 2 september 2019.

Let op: Als je je opgeeft, verwachten we je bij elk lab. Na afronding krijg je een bewijs van deelname.

Meld je aan!

Je kunt je tot 15 juni 2019 aanmelden door te mailen naar sportenbewegen@fnv.nl onder vermelding van 'Effectief Leiderschap-impact in de Sportsector'. Stuur in deze mail een motivatie waarom je mee wilt doen en je cv mee.

Na aanmelding krijgen de potentiële deelnemers een bericht of zij worden uitgenodigd voor het intakegesprek. Deze gesprekken vinden plaats in de week van 2 september 2019.

Locatie en data

De labs zijn op het Centraal Vakbondshuis van de FNV, Hertogswetering 159 te Utrecht.

Lab 1: 30 oktober 2019  Henri polak
Lab 2: 2 december 2019 Henri Polakzaal