Uitslagen MZ-verkiezingen bij NS bekend

FNV Spoor feliciteert onze gekozen kandidaten

portret Henri Janssen
Door Henri Janssen 23 september 2021

FNV Spoor is gisteren aanwezig geweest bij de uitslag van de vier ondernemingsraad-verkiezingen bij NS (de OR NS Reizigers, de OR NS Instandhouding, de OR C&O en groep en de OR Stations.

De middag werd vanwege de geldende coronamaatregelen enigszins ingetogen gevierd. Maar toch een groot compliment aan de organisatie. Zowel de selecte groep die per uitslag van de vier OR’s waren uitgenodigd, als de mensen die de livestream volgden, kregen via de bekendmaking van de uitslag mee hoe belangrijk de medezeggenschapsverkiezingen binnen NS zijn.

Medezeggenschap, een goede zaak

Wat ons betreft een zeer goede zaak, waar NS en haar medewerkers niet alleen trots op moeten zijn, maar vooral ook zuinig. Want een verstandige zeggenschap, waardeert niet alleen inspraak, maar ook tegenspraak. Dat laatste wordt tegenwoordig, ons inziens, weleens vergeten door de  directie van NS.

Trots op de kandidaten FNV Spoor

FNV Spoor is trots op al onze kandidaten, gekozen en niet gekozenen. 200 FNV kandidaten waren bereid om zich in te zetten voor de toekomst van NS en hun collega’s. Dat onderschrijft wederom dat FNV Spoor binnen NS de brede vakbond is, vertegenwoordigd in alle functies.

Trots op de FNV Spoor stemmers

Wij zijn niet alleen trots op onze kandidaten, maar ook erg trots op de steun en het vertrouwen van onze stemmers. Deelname in de medezeggenschap is zonder last of ruggespraak, maar een kandidaat met passie voor NS, collega’s en de menselijke maat, brengt het bedrijf in alle opzichten altijd verder. Onze kandidaten zijn dan ook bereid hun nek uit te steken om met de directie, het regionale en lokale management mee te denken, mee te praten, maar vooral ook invloed en verantwoording te nemen.

Felicitaties andere gekozen kandidaten

Uiteraard feliciteren wij ook alle andere gekozen kandidaten. FNV Spoor wenst alle medezeggenschappers heel veel succes en plezier bij het invullen van deze belangrijke taak.  Wij gaan er vanuit dat een ieder met eigen motivatie en draagvlak in staat is om het grotere belang te waarborgen en samen te werken. Meepraten, invloed uitoefenen en verantwoording nemen op de plannen van de directie is nu belangijker dan ooit.

Henri Janssen & Roos Rahimi - Bestuurders FNV Spoor