NS legt eindbod neer omtrent Herinrichting Service Stations

Het woord is nu aan de vakbondsleden

Door Redactie 13 juli 2021

Op 24 juni hebben de vakbonden een gedetailleerd tegenvoorstel gedaan aan NS omtrent de herinrichting Service Stations. Hiermee hebben wij NS in de onderhandelingen in de gelegenheid gesteld om te bewegen.

Helaas moeten wij constateren dat NS een eindbod heeft neergelegd dat ver afstaat van ons ingebrachte tegenvoorstel en niet bereid is verder te bewegen. Daarom gaan de vakbonden in gesprek met de leden. Na de digitale informatieve bijeenkomsten volgt een periode waarbij de leden van VVMC en FNV Spoor in de gelegenheid worden gesteld om te stemmen.

Wij zetten in voor een plaats in de herberg voor iedereen nu en in de toekomst. Zodat NS’ers die op een bepaald moment niet meer in de eigen functie meekunnen nog ergens binnen NS een plek kunnen vinden.
De saneringsplannen van NS rondom Service Stations raken alle medewerkers binnen NS. Ons tegenvoorstel is gebaseerd op robuuste en uitvoerbare roosters waarbij uit wordt gegaan van het belang van de service stations medewerkers, maar ook voor andere NS’ers.

Daarnaast weegt het zwaar dat de plannen van de NS directie de sociale veiligheid van de medewerkers en reizigers in het geding brengen. Tenslotte neemt de werkdruk voor de aanwezige geüniformeerde NS’ers, op stations, toe. Want geen of minder Service Stations medewerkers betekent dat de reizigers collega’s in allerlei functies zullen aanspreken met al hun vragen en daarop een antwoord verwachten. Ook als je net onderweg naar de trein bent die je op tijd wilt laten vertrekken of op weg bent naar je pauze
Wij nodigen dan ook alle NS’ers, van harte, uit om aan één van de vakbondsbijeenkomsten deel te nemen.

De bijeenkomsten vinden plaats via Teams:

Vrijdag 16 juli 2021 10:00-12:00
Vrijdag 16 juli 2021 15:00-17:00
Maandag 19 juli 2021 15:00-17:00
Dinsdag 20 juli 2021 10:00-12:00
Donderdag 22 juli 2021 10:00-12:00
Donderdag 22 juli 2021 15:00-17:00
Klik hier om aan de vergadering deel te nemen

Klik kort voor aanvang op de datum en tijd van de ledenraadpleging waaraan jij wilt deelnemen. Hiermee open je de link naar de Team bijeenkomst en kun je de bijeenkomst bijwonen.

We rekenen op een grote opkomst.
Met vriendelijke groeten,

Namens de VVMC: Rob de Groot & Wim Eilert
Namens FNV Spoor: Roos Rahimi & Henri Janssen

Heb je nog vragen dan kun je Roos of Henri mailen door op hun naam te klikken.