Meld incidenten op perrons en in treinen

Want alleen dat leidt tot maatregelen

Door Redactie 29 april 2020

In al onze overleggen (met NS, de ministeries van Justitie & Veiligheid en Infrastructuur & Waterstaat) zeggen ze dat het beleid afhangt van het aantal meldingen. Blijf daarom je meldingen doorgeven.

conducteur bij trein

Oproep: meld incidenten A en B categorie en volle treinen en perrons

Jullie eigen veiligheid en gezondheid staat altijd voorop. Ook wanneer er in deze coronatijd een eventuele  “intelligente open-up” komt. Of je nou reiziger of medewerker bent, meld alle incidenten en te volle treinen en perrons. Hiermee kan FNV Spoor samen met NS, de ministeries en de andere ov-bedrijven de juiste maatregelen afspreken. Zodat de medewerkers binnen de ov-sector worden beschermd. Het is dus van groot belang om iedere keer dat je wat ziet, dat te melden.

Aantal meldingen afgelopen Koningsdagweekend

Aantal meldingen bij NS vanaf vrijdag 24 april tot en met koningsdag maandag 28 april:

• A  categorie: 6 meldingen.
    Waarvan 3 spuugincidenten op stations. Aanleiding was daarbij aanspreken op het overtreden van huisregels. Politie wordt bij spuugincidenten ter plaatse geroepen en er wordt standaard aangifte gedaan.
  • B categorie: 12 meldingen (7 op stations). Met name aanspreken op overtreden huisregels waarna beledigen en bedreigen volgen.
  • Melding volle treinen. 2 en 3 meldingen per dag. Deze zijn niet ontruimd en niet uit de dienstregeling gehaald.

Melden

Werk je bij NS? Maak dan je melding via:

• Meldkamer
  • De Mijn Meldingen app

Ben je reiziger?

Team FNV Spoor

Maak je melding dus altijd bij NS. Je mag daarnaast ook mailen naar veiligheid@fnvspoor.nl. Zodat we een algemeen beeld hebben van de meldingen. En zo nodig direct contact met NS kunnen opnemen.