Algemeen Bestuur adviseert sectorbestuur Senioren: 'Maak verstandige keuzes'

Door Redactie 1 augustus 2022

De afgelopen periode is er een discussie ontstaan over de manier waarop het Sectorbestuur (vereniging) onderling en met het Integrale Team (werkorganisatie) van FNV-Senioren samenwerkt. Het Algemeen Bestuur heeft hier een besluit over genomen.

Algemeen Bestuur adviseert sectorbestuur Senioren: 'Maak verstandige keuzes'

Het rommelt al een tijd in het Sectorbestuur. De onderlinge verhoudingen staan voortdurend onder druk en daarmee is de samenwerking met de werkorganisatie van de FNV ook steeds lastiger geworden. Door meningsverschillen over de koers en aanhoudende discussie over het uitvoeren van het FNV-beleid was er een situatie ontstaan die constructief samenwerken in de weg stond. Als gevolg daarvan is in het voorjaar door het Algemeen Bestuur van de FNV besloten het lidmaatschap van de voormalige voorzitter van de sector Senioren te beƫindigen.

Besluit Algemeen Bestuur

Het Algemeen Bestuur van de FNV heeft in het kader van deze perikelen een ‘commissie van goede diensten’ ingesteld om onderzoek te doen naar waar de angels zaten in deze ontstane, onwenselijke situatie. Door middel van gesprekken met personen uit alle betrokken geledingen heeft deze commissie in mei het advies afgerond en heeft het Algemeen Bestuur op basis daarvan begin juli een voorlopig besluit genomen: ‘Alle partijen wordt gevraagd verstandige keuzes te maken, zodat de sector met frisse energie door kan en het vakbondswerk voor alle seniorenleden voortgezet kan worden.’

Wij houden je op de hoogte als er in dit kader weer nieuws te melden valt.

Vragen?

Neem voor vragen over dit onderwerp contact op met de FNV-bestuurder of -consulent uit jouw regio. Mailen kan ook: secretariaat.senioren@fnv.nl.