Schoonmaakbazen moeten hun bod heroverwegen

'Zijn wij soms onzichtbaar?'

Door Redactie 30 november 2021

FNV Schoonmaak vindt dat de schoonmaakbazen het bod dat ze gisteren bij de cao-onderhandelingen neerlegden, moeten heroverwegen. 'Dit is totaal onvoldoende. Zo leveren schoonmakers elke cent die ze erbij krijgen meteen weer in bij de kassa van de supermarkt en gaan ze er niet echt op vooruit,’ zegt Khadija Tahiri, president van FNV Schoonmaak.

Onzichtbaar?

Tahiri: ‘Vorige week hebben 160 schoonmakers aan de bazen verteld waarom het voor hen zo belangrijk is dat we naar de €14 per uur moeten gaan. Alles wordt duurder, boodschappen, gas, ziektekostenverzekering. En schoonmakers hebben het al niet breed. En wat doen de bazen? Ze bieden ons een loonsverhoging die lager is dan de inflatie! Zijn wij soms onzichtbaar? Hebben ze al die mensen daar in Apeldoorn niet gezien of gehoord?’

Laatste kans

Voor FNV Schoonmaak is de onderhandelingsronde van komende vrijdag de laatste kans voor de werkgevers. ‘Zo moeten dit bod heroverwegen, want dit gaan schoonmakers niet accepteren,‘ zegt Tahiri. ‘Wij strijden al meer dan 10 jaar voor een betere toekomst, voor respect en waardering. Dan laten wij dit niet over onze kant gaan. Wij gaan door!’