Post & Pakketten over naar Vervoer

Door Redactie 22 juli 2021

Per 1 juli 2021 is de branche Post & Pakketten overgegaan van de sector Publiek Belang naar de sector Vervoer.

Verhuizing

Zoals bekend hebben verschillende bonden binnen de FNV in 2015 de handen ineen geslagen en zijn gefuseerd. Hierdoor is de slagkracht van de vakbeweging nog groter geworden. In dat kader wordt er binnen de FNV gekeken en gediscussieerd over het anders en logischer inrichten van de sectoren.

Kansen voor strategische samenwerking

De kaderleden hebben onlangs besloten de branche Post & Pakketten onder te brengen bij de branche Transport & Logistiek die onderdeel uitmaakt van de sector Vervoer. Wij zien hier kansen voor een strategische samenwerking met leden bij andere logistieke bedrijven.

Wat betekent dit voor jou als lid?

Voor jou verandert er weinig. Je blijft gewoon onder je eigen cao vallen. De verantwoordelijk bestuurder blijft zich inzetten voor jouw belangen aan de cao-tafel of als er een sociaal plan moet worden afgesproken. Je ontvangt wel vanaf nu het corporate FNV Magazine in plaats van het magazine Publiek Belang.

Vragen?

Als je nog vragen en/of opmerkingen hebt, kun je mailen via postbedrijven@fnv.nl