6% meer loon voor UWV-medewerkers

Door Redactie 15 maart 2019

Er is een cao-resultaat gesloten voor de ongeveer 19.000 werknemers bij de uitkeringsinstantie UWV. Het gaat om een nieuwe 2-jarige cao, van januari 2019 tot 1 januari 2021. De medewerkers krijgen een loonsverhoging van 6 %, verdeeld over 2 stappen; 3 % per 1 januari 2019 en nog eens 3 % per 1 januari 2020.

6% meer loon voor UWV-medewerkers

Blij voor medewerkers van UWV

Jack de Vlieger, bestuurder FNV: ‘Ik ben blij voor de medewerkers van UWV, dat we in deze lastige tijden nu ook eens goed nieuws hebben: een mooi cao-resultaat. Ook ben ik er trots op dat het UWV eindelijk een generatiepact heeft afgesproken, waardoor ouderen minder kunnen werken en er 500 jongeren daardoor kunnen instromen.’

Ook sociaal plan wordt verlengd

De leden mogen nog stemmen over het resultaat, pas na instemming wordt de nieuwe cao een feit. Onderdeel van de afspraken is een vitaliteitspact en verlenging van het huidige Sociaal Plan, tot en met 1 april 2021. Ook wordt er geïnvesteerd in ontwikkeling en duurzame inzetbaarheid voor alle generaties.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.