Loonsverhoging: te weinig en te laat

Onderhandelingen cao Signify dreigen vast te lopen

Door Redactie 15 november 2022

Te weinig en te laat. Zo kunnen we het voorstel van Signify wel kwalificeren als het gaat om de loonsverhoging die jullie werkgever voorstelt. Wat bieden ze verder in een nieuwe cao Signify?

Tweede onderhandelingsronde Signify: loonbod te weinig en te laag

Loon

De cao verliep op 1 juli 2022. Jullie werkgever stelt voor om de lonen per 1 april 2023 te verhogen met 5% over de eerste € 38.000. Over de rest van je salaris krijg je 2%. Daarnaast krijg je een eenmalige uitkering van € 1.600. Dit komt neer op een structurele salarisverhoging van 3,11% over 12 maanden. Dat is én te weinig én te laat. De inflatie ligt momenteel boven de 10%.

Sociaal plan en thuiswerken

Daarnaast ligt er een versobering van het Centraal Sociaal Plan op tafel. Ook wenst Signify niet mee werken aan thuiswerkprincipes, waar een thuiswerkvergoeding en reiskostenregeling onderdeel van
uitmaken als het aan de vakbonden ligt.

Wanneer gaan we verder?

Inmiddels hebben we twee keer met jullie werkgever gesproken en is duidelijk geworden dat er niet meer mogelijk is binnen het mandaat van de onderhandelingsdelegatie van Signify. Wij hebben laten weten dat hun mandaat substantieel ruimer moet zijn geworden, voordat we opnieuw gaan onderhandelen.

We zijn benieuwd wat jullie hiervan vinden… Nog niet aangesloten bij een vakbond?

Word lid!