Nieuwe cao Carglass is een feit

Overgrote meerderheid vakbondsleden stemt voor

Door Redactie 24 juni 2021

Er is een definitief akkoord voor een nieuwe cao voor de medewerkers van Carglass. FNV-bestuurder Peter Reniers is tevreden: 'In de nieuwe cao is een goede loonsverhoging (boven de inflatie) afgesproken, verruiming van het Generatiepact en een bedrijfs-AOW voor alle medewerkers.'

Afspraken op hoofdlijnen

• Loon. Iedereen gaat er de komende 24 maanden 4,75% op vooruit, dat is boven het inflatieniveau. Daarnaast is er een verhoging in de variabele beloning binnen de salarisschaal van 0,25% bij presteren op of boven verwachting.
  • De looptijd van de cao is van 2021-2023.
  • Voor alle medewerkers is een bedrijfs-AOW-regeling afgesproken. Doel hiervan is om eerder te kunnen stoppen met werken (maximaal 3 jaar voor je AOW-leeftijd).
  • WGA-verzekering. Deze verzekering wordt uitgebreid waarvoor de kosten door je werkgever worden betaald.
  • Het generatiepact (80-90-100) wordt een vast onderdeel in de cao Carglass. De deelname wordt verruimd.
  • De bestaande afspraken over roostermatig werken van contracturen worden vereenvoudigd. Hiermee zijn er meer regelmogelijkheden voor roostermatig werken ontstaan. Overleg tussen werknemer en leidinggevende zal hierin leidend zijn.

FNV-bestuurder Peter Reniers: Nog voordat een sterretje in de ruit een barst kon worden zijn partijen het eens geworden over een nieuwe cao voor alle medewerkers bij Carglass.

Cao-teksten worden opgemaakt

De leden hebben inmiddels in overgrote meerderheid ingestemd. We gaan ons nu buigen over de cao teksten. De vakbonden FNV Metaal en CNV Vakmensen kijken terug op een constructief overleg waarbinnen er goede afspraken zijn gemaakt voor de werknemers bij Carglass. Én voordat de cao verlopen was, dus binnen de tijd!