Wat vind jij belangrijk in jouw cao Metaal en Techniek?

Laat het ons weten!

Door Redactie 04 februari 2021

Meer loon? Eerder stoppen met werken? Betaald zorgverlof? Wij horen graag je wensen! Laat ons voor 18 februari weten wat jij belangrijk vindt in de nieuwe cao Metaal & Techniek. Ook als je nog geen FNV-lid bent. Het gaat namelijk om jouw arbeidsvoorwaarden. Werk mee aan een goede cao Metaal & Techniek!

Laat weten wat jij belangrijk vindt in jouw nieuwe cao Metaal en Techniek

Wat zou jij graag geregeld zien?

De huidige cao Metaal & Techniek loopt per 1 oktober 2021 af. FNV Metaal gaat direct na de zomervakantie met de werkgevers onderhandelen over een nieuwe cao. We willen afspraken maken die passen bij de werknemers in de sector. Normaal gaan we daarvoor de bedrijven in om zoveel mogelijk mensen te spreken en hun wensen op te halen. In deze tijd kan dat helaas niet, daarom houden we over verschillende cao-onderwerpen een enquête.

Vraag ook je collega's om mee te doen

Hoe meer mensen de vragenlijst invullen, hoe groter het draagvlak. Vraag je collega’s dus ook een of meerdere enquêtes in te vullen, ook als ze nog geen FNV-lid zijn.

Enquête over arbeid en zorg

Veel werknemers vinden het belangrijk dat ze arbeid en zorg goed kunnen combineren. Wat heb jij daarvoor nodig? Is er iets dat beter geregeld moet worden in de cao? Laat het ons weten. We hebben over het thema arbeid en zorg een aparte enquête gemaakt. Invullen van de enquête duurt hooguit 10 minuten. Je antwoorden worden anoniem verwerkt.

Naar de enquête over arbeid en zorg

Enquête over werktijden

Werktijden is voor vele mensen een belangrijk thema in de cao Metaal & Techniek. Het gaat bovendien om meerdere zaken. Want werktijden gaat ook over overwerk, balans werk en privé, reistijd en karweiwerk en consignatie. Daarom hebben we over werktijden een aparte enquête gemaakt. Zodat we precies weten wat jullie graag geregeld zien in de nieuwe cao. Invullen van de enquête duurt hooguit 10 minuten. Je antwoorden worden anoniem verwerkt.

Naar de enquête over werktijden

Enquête over diverse onderwerpen

Welke onderwerpen vind jij belangrijk in de cao Metaal & Techniek? Wat zou jij graag geregeld zien?

Naar de enquête over diverse onderwerpen