Loonbod Tata Steel nog steeds te laag

kom 2 april naar de ledenbijeenkomst

Door Redactie 28 maart 2019

Tata Steel heeft zijn loonbod aangepast, maar dat loonbod is nog steeds te laag. We hebben jouw mening nodig; kom op 2 april met jouw collega’s naar de ledenvergadering om te bespreken hoe we nu verder gaan. We kunnen dan daarmee het 4e gesprek aangaan met Tata Steel op 3 april.

Tata Steel heeft een te laag loonbod gedaan, kom 2 april naar de ledenbijeenkomst

Te laag loonbod

Ondanks onze tegemoetkoming door in te gaan op de nadrukkelijke wens van Tata Steel voor een tweejarige cao, is  de werkgever met een te laag loonbod gekomen:

• 2,6% per 1-9-2019
  • 2,6% per 1-7-2020
  • looptijd van 24 maanden

Tata Steel vindt dat jij en jouw collega’s al genoeg verdienen. Blijkbaar is de cao de sluitpost van het jaarplan: jij moet harder werken, meer kosten besparen en tevreden zijn met 2,6 % per jaar. Maar alles wordt duurder, jullie verdienen meer koopkracht! 5% erbij is een reële eis.

Laat jouw mening horen op 2 april

Tata Steel heeft geen eindbod gedaan en wilt op 3 april verder onderhandelen. Wij willen met jou en andere leden op 2 april bespreken hoe we nu verder gaan en in hoeverre het zinvol is om op deze uitnodiging van Tata Steel in te gaan. Als we verder gaan onderhandelen dan moet er wel meer loon op tafel komen dan de schamele 2,6 % per jaar.

Wel overeenstemming bereikt

We hebben wel overeenstemming bereikt over:

• Bijzonder verlof. Artikel 5.2.3 wordt gemoderniseerd en aangepast aan de wet.
  • Arbeidsparticipatie. Het verbeteren van de financiële positie van mensen met een participatiebaan
  • Innovatie werktijden. Er zijn in het kader van zelfroosteren en flexibel werken in dag- en kantoordienst tekstvoorstellen gedaan door Tata Steel waar wij ons in kunnen vinden.
  • Onze voorstellen over de leerlingen zijn in principe akkoord.
  • De jeugdschalen worden aangepast

Blijf op de hoogte van het cao nieuws