Loonsverhoging voor alle medewerkers bij NEP

Stem nu over loonsverhoging en sociaal plan

Door Redactie 6 april 2023

Op 4 april heeft de FNV met de directie NEP principeakkoorden bereikt over een loonsverhoging en over het sociaal plan. Jij kunt tot en met 11 april stemmen over deze akkoorden.

loonsverhoging

Tevreden

In het licht van de voorgenomen reorganisatie bij NEP zijn wij tevreden over het resultaat. We hebben voor de medewerkers wiens baan verdwijnt, maar ook voor de medewerkers bij NEP blijven werken, afspraken kunnen maken die wat ons betreft positief zijn.

Positief advies

We leggen beide principeakkoorden positief aan je voor.

Loonsverhoging

Alle salarissen in het handboek en in de cao worden per 1 april 2023 met €240 bruto per maand verhoogd. Deze verhoging is structureel en op basis van een fulltime dienstverband.

Let op!
Voor medewerkers met cao geldt:

• De individuele salarisdoorgroei in de salarisschaal in 2023 wordt niet toegepast. Deze verhoging is onderdeel van de algemene en structurele salarisverhoging van €240 bruto per maand.
  • Iedere werknemer zal individueel de keus worden voorgelegd door de werkgever. Je kan kiezen voor:

- óf de algemene en structurele loonsverhoging van €240 bruto per maand. Kies je hiervoor, dan doe je afstand van de individuele salarisverhoging in 2023.

- óf behoud van de individuele salarisdoorgroei op basis van de cao (bijlage 3, artikel 4 van de cao NEP Broadcast Services B.V. 1 januari 2019 t/m 30 juni 2020). Kies je hiervoor dan kan je geen aanspraak maken op de verhoging van €240 bruto per maand per 1 april 2023.

Voor medewerkers met handboek geldt:

• Een structurele verhoging van €240 bruto per maand, geen individuele verhoging op basis van beoordeling in 2023.

Concept sociaal plan

In het concept sociaal plan staan afspraken die van kracht zijn voor iedereen die te maken krijgt met gedwongen ontslag als gevolg van de reorganisatie bij NEP Broadcast Services en NEP Media Solutions.

Hoofdpunten

• Looptijd t/m december 2024
  • Beëindigingsvergoeding: Transitievergoeding factor 1,5 (in ieder geval minimaal 1 bruto maandsalaris)
  • Tekenbonus 1 maandsalaris
  • Plaatsmakersregeling
  • Outplacementregeling
  • Afbouwregeling
  • Juridische kosten max. 600 euro
  • Adviesgesprek bij Montae voor 55+
  • Begeleidingscommissie

Breng nu je stem uit

Je kunt tot en met dinsdag 11 april stemmen over deze principeakkoorden.

Stemmen

Onderwerpen nieuw overleg

De FNV en de ondernemingsraad overleggen in mei opnieuw met NEP over:

• werkomstandigheden: werk-privébalans en planning;
  • onregelmatigheidstoeslag;
  • fiscale verrekening vakbondscontributie voor medewerkers vallend onder het handboek;
  • loonruimte vanaf 1 april 2024 (wordt besproken in het najaar 2023).

Lees de veelgestelde vragen