Werkgevers grafimedia hebben een week om tot goede cao-afspraken te komen

Redactie
Door Redactie 19 september 2018

'Om de cao Grafimedia voor elkaar te boksen, hebben we de werkgevers een ultimatum gesteld', aldus Bernard van Iren, bestuurder FNV Media & Cultuur: 'We willen een fatsoenlijke loonstijging voor de medewerkers van 6% in de komende twee jaar, goede afspraken over de inzet van ZZP'ers, het repareren van de WW en de werkgevers moeten van de klokurenmatrix afblijven.'

Van Iren vervolg: 'Ook moet er een generatiepact komen; ouderen kunnen minder werken en jongeren kunnen deze uren invullen. Win-win, want niet alleen halen de ouderen zo gezond de pensioeneindstreep, er komt ook meer werkgelegenheid voor jongeren.'

Ultimatum verloopt 26 september

Het ultimatum verloopt op woensdag 26 september om 06.00 uur. Mochten de werkgevers niet ingaan op de eisen van de FNV en de collega-vakbonden, dan worden acties in de grafimedia niet uitgesloten.

Onder de cao Grafimedia vallen ongeveer 19.000 werknemers.

Kom naar een van de regiobijeenkomsten voor een goede cao Grafimedia.

Meer weten? 

Ga naar Alle informatie over het cao-traject

 

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.

Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele cookies die noodzakelijk zijn om de websites goed te laten functioneren. Deze cookies gebruiken net als de statistische cookies geen persoonsgegevens. Met jouw toestemming gebruiken we ook marketing cookies. Hieronder kun je toestemming geven voor het gebruik van cookies.

Functionele cookies: zijn noodzakelijk voor de basisfunctionaliteit van de website. Deze kunnen niet worden uitgeschakeld.

Statistische cookies

:

helpen ons te begrijpen hoe bezoekers onze website gebruiken (paginaweergaven, klikgedrag). Deze gegevens worden anoniem gemeten en gedeeld met drie externe partners.

Marketing cookies

:

worden gebruikt om onze diensten via online advertenties onder de aandacht te brengen. Bij acceptatie van marketing cookies delen wij je persoonsgegevens met vier externe partners voor retargeting en advertentiepersonalisatie.

Kijk voor meer informatie op onze cookiepagina.