Interesse om actief te worden in de ondernemingsraad?

portret Birte Nelen
Door Birte Nelen 25 juni 2021

In oktober vinden er weer verkiezingen plaats voor de Transavia ondernemingsraad (OR). Wij zijn daarom op zoek naar gedreven collega’s in alle grondfuncties die zich willen inzetten voor hun collega’s en voor het bedrijf.

De OR spreekt met de directie over onderwerpen die het gehele bedrijf raken, zoals de organisatiestructuur, grote investeringen en strategie. In de OR zijn alle domeinen vertegenwoordigd. Interesse om actief te worden in de OR? Neem contact met ons op via luchtvaart@fnv.nl. Wij geven je graag meer informatie per mail of tijdens een oriënterend gesprek. Via dit e-mailadres kun je je tot uiterlijk 15 augustus aanmelden als OR kandidaat.

Tijdsbesteding

Jouw werkzaamheden in de ondernemingsraad worden gecombineerd met je eigen functie. Je doet het werk als OR-lid hoofdzakelijk in werktijd. Zo wordt je vrijgespeeld voor vergaderingen en in de gelegenheid gesteld om je voor te bereiden. De zittingstermijn in de OR is drie jaar, daarna zijn er weer verkiezingen en kun je je wel of niet opnieuw kandidaat stellen.

Ondersteuning door FNV

Als je je opgeeft als FNV kandidaat voor de ondernemingsraad, dan gooien we je natuurlijk niet zomaar in het diepe. We zorgen samen met de andere kandidaten dat jullie geïnformeerd aan de slag gaan via een training en helpen je met campagne voeren. Als je gekozen wordt in de OR, maak je deel uit van de actieve ledengroep van FNV. We komen regelmatig bij elkaar om samen met de vakbondsbestuurder informatie uit te wisselen en strategie te bepalen. Ook verzorgt de landelijke FNV organisatie trainingen over medezeggenschap die je een goede basis geven voor jouw werk in de OR.

Hoe meer stemmen, hoe meer invloed in de medezeggenschap!

Ben je lid van FNV of overweeg je een lidmaatschap? Ben je iemand die communicatief vaardig en houd je je graag bezig met zaken die jou en je collega’s raken? Neem dan via luchtvaart@fnv.nl vrijblijvend contact met ons op.