Cao-onderhandelingen KLM zijn begonnen

Geef je steun aan de cao-voorstellen

Door Redactie 10 mei 2019

We zijn begonnen met de onderhandelingen voor de nieuwe cao KLM. Het was niet meer dan een aftrap. Er is nog niet onderhandeld. FNV Luchtvaart onderhandelt over de cao voor het grondpersoneel. Er zijn ook vakbonden aanwezig voor de cao’s Cabine en Cockpit. Dit is belangrijk voor een goede afstemming.

Tijd dat jij mee profiteert

KLM heeft gemeld dat ze door de hogere brandstofprijzen zwaar weer voorzien. KLM wil daarop vooruit lopen. Wij hebben aangegeven dat we een voorstellenlijst gemaakt hebben op basis van de goede resultaten van de laatste jaren bij KLM. Het is nu tijd dat jij en je grondcollega's daar iets van meekrijgen in de vorm van cao-verbeteringen.

Steun de voorstellen

Het is belangrijk dat jij de cao-voorstellen steunt voor de cao voor het KLM grondpersoneel. Dan weet je werkgever dat de FNV geen bedachte voorstellen inbrengt, maar voorstellen van jou en je collega's. Donderdag 16 mei 2019 gaan we verder met de onderhandelingen.

Bekijk de voorstellen en steun ze

Kom naar de pensioenactie

Naast de cao-onderhandelingen is er nog iets belangrijks: de pensioenactie. De regering heeft nog niets aan haar plannen gewijzigd. Nog steeds moeten bedrijven een boete betalen als ze oudere werknemers eerder willen laten vertrekken. Nog steeds blijft de AOW-leeftijd stijgen. Daarom is het nu tijd voor actie. Jij doet toch ook mee op woensdag 29 mei 2019?

Meld je aan