Online meeting: Loonfuik én loondiefstal bij Zeeman en C&A

Wat gaan we samen doen?

Door Redactie 8 februari 2024

Bij de vakbond komen veel telefoontjes binnen van medewerkers van Zeeman en C&A. Het gaat goed met deze concerns! Maar mensen zijn het zat dat we zoveel geld mislopen en dat ervaring en extra verantwoordelijkheden niet worden beloond. Vinden jij en je collega's het ook tijd voor respect? Doe mee aan onze online meeting. Ook niet-leden zijn welkom.

winkelstraat
  • ‘Ik werk al 12 jaar bij C&A. Ik verdien amper meer dan minimumloon, terwijl ik steeds meer extra taken heb.’
  • ‘Zeeman verwacht dat we op tijd de winkel open hebben. Dus we gaan iets eerder aan het werk. Onbetaald’.
  • Onze winkelketen is alleen bezig met schaalvergroting en uitbreiding in het buitenland, in plaats van met de mensen die het werk doen en de Nederlandse economie. De eigenaren behoren tot de rijksten van het land. Waar is de menselijke maat?

Hoe lang lopen we nog loon mis?

Zijn deze geluiden herkenbaar voor jou? Zowel bij Zeeman en bij C&A spreken we veel medewerkers die het zat zijn dat ze zowat op het minimumloon vast zitten. Wij noemen dat de loonfuik. En mensen bij Zeeman en C&A vragen zich af: hoeveel loon hebben we de afgelopen jaren al misgelopen door onbetaald eerder op het werk te zijn, of langer door te werken? Hoe lang staan we deze loondiefstal nog toe?

Meld je aan

Op woensdag 13 maart, 19:00uur organiseren wij een online meeting. Winkelmedewerkers die verandering willen, komen samen om te bespreken hoe we dat met elkaar gaan bereiken. Ook vinden mensen het inspirerend hoe medewerkers van Michael Kors in Venlo zich uitspreken tegen de loonfuik.

Wil je meedoen en een inloglink? Mail dan met een van de vakbondsbestuurders: linda.vermeulen@fnv.nl of danielle.wiek@fnv.nl. Stuur aub ook je telefoonnummer mee, dan bellen we je eerst even om te horen wat er bij jou in de winkel speelt. Deel dit bericht met collega's!