Drogisterijmedewerkers gaan door met acties: landelijke staking op komst

Kom ook op vrijdag 20 januari, meld je nu aan!

Door Redactie 11 januari 2023

In overleg met winkelmanagers van Etos is besloten dat we doorgaan met actievoeren tot er een bod op tafel ligt. Een bod dat recht doet aan jouw inzet en vaardigheden. Een bod met een leefbaar loon voor een betere toekomst. Volgende week komt er een landelijke stakingsdag voor de hele drogisterijbranche. Kom ook op vrijdag 20 januari. Meld je nu aan!

Drogisterijmedewerkers gaan door met acties: landelijke staking op komst

Ik meld me aan

Binnen staken

Op deze landelijke stakingsdag doen we het iets anders: binnen in plaats van buiten. Voor veel van jullie is dit de eerste keer dat je in aanraking komt met de vakbond. Dat je ineens een mening gaat vormen over je arbeidsvoorwaarden. Dat je gaat staken en alles wat er verder nog bij komt kijken.

Op 20 januari gaan we dan ook samen naar het werkelijke verhaal kijken als het gaat om de loonontwikkeling van de afgelopen jaren. We leggen uit hoe een dergelijk cao-traject werkelijk gaat. En waarom een sterke vakbeweging in de sector nodig is om goede resultaten te behalen.

• Aanvang: 10.00 uur
  • Einde: 15.00 uur
  • De locatie wordt in of in de buurt van Utrecht. Uiteraard hoor je dat nog van ons.

Ben jij er bij?

We horen graag snel van je of je erbij bent op 20 januari. Meld je dus nu aan. Je kunt op het aanmeldformulier ook aangeven of je van georganiseerd busvervoer gebruik wilt maken.

Aanmelden kan tot en met zondag 15 januari.

Let op

De mogelijkheid bestaat dat het streekvervoer op 20 januari staakt (bus en trein, niet de NS). Houd hier rekening mee bij je keuze van vervoer in de aanmelding.

Eerdere acties

Eerder was er een succesvolle landelijke stakingsdag op 24 december met de Bijenkorf en de drogisterijbranche (voornamelijk Etos).

En op vrijdag 6 januari hebben de Etos-winkelmedewerkers gestaakt voor het hoofdkantoor van Ahold Delhaize (waar Etos onderdeel van is). Tijdens de staking voor het kantoor hebben wij de petitie aangeboden die meer dan 7.000 klanten hebben ondertekend. Eis: een leefbaar loon voor iedereen die werkt in de drogisterijbranche.

Kijk hier voor een impressie van de dag

Op 6 januari was het Fat Cat Day: de dag dat de 14 meest invloedrijke CEO’s van Nederland al gemiddeld het loon hebben verdiend waar jij een jaar voor moeten werken. Fat Cat nummer 2 is Frans Muller, CEO Ahold Delhaize. Het duurde slechts 1,5 dag voordat hij jullie jaarsalaris naar binnen heeft geharkt. Lees meer hierover