Training voor leden Lokaal Overleg

Geef je op voor een driedaagse training

Door Redactie 28 maart 2024

Ben je sinds kort lid geworden van het Lokaal Overleg in jouw overheidsorganisatie? Of ga je dat worden? En wil je goed beslagen ten ijs komen? Geef je nu op voor de driedaagse training die eind mei start!

Wanneer en waar

• Woensdag 22 mei 2024 - 5 juni 2024 - 19 juni 2024. Van 10.00-16.00 uur (inloop 9.30 uur)
  • Locatie: Hertogswetering 159 in Utrecht
  • Trainer: Rob Beekman
  • Deelname is gratis. Op grond van de cao Gemeenten / SGO, de cao Werken voor Waterschappen en de cao Provinciale Sector heb je als kaderlid recht op vakbondsverlof voor deze scholing.

Klik hier om je aan te melden

Inhoud training

Tijdens deze trainingsdagen krijg je inzicht in jouw rol, taak en bevoegdheden als LO-lid op basis van de juridische kaders en de cao. Ook krijg je handvatten hoe je collega’s betrekt bij de issues die er spelen en hoe je onderhandelt met de werkgever. Kortom, met deze trainingen kom jij goed voorbereid aan de LO-tafel. Onderwerpen die aan bod komen tijdens de training:

• Rol, taak en bevoegdheden als LO-lid, ook ten opzichte van de ondernemingsraad.
  • Kennismaking met FNV Overheid: Wie zijn we? Wat doen we? Rol van het LO hierin?
  • Techniek van het onderhandelen: theorie en praktijk aan de hand van casussen.
  • Juridische kaders: arbeidsrecht, cao-recht et cetera.
  • LO in de praktijk: onder andere hoe maak en houd je contact met je achterban?

Vragen?

Is de training vol of kan je niet op bovengenoemde data? Deze training zal opnieuw worden georganiseerd. Heb je vragen over je aanmelding? Stuur ons dan een e-mail.

Heb je vragen, opmerkingen of wensen wat betreft de inhoud van de training(en)? Neem dan contact op met rob.beekman@fnv.nl