Teleurstellende 4e ronde van cao-onderhandelingen RDW

Verwachtingen ver uit elkaar

Door Redactie 22 maart 2024

Helaas zijn de onderhandelingen met de RDW niet zo soepel verlopen als gehoopt. Op cruciale punten, zoals verlenging van de GIB-regeling, loon en looptijd, liggen we nog steeds ver uit elkaar.

Minder koopkracht

We hebben bij jullie werkgever aangegeven dat het onze inzet is om met de nieuwe cao de inflatieachterstand in te lopen. Onze berekeningen daarvan gaan wij met de werkgever delen. Deze achterstand is volgens ons in de afgelopen twee jaar ontstaan. Dit heeft een negatieve invloed op jullie kwaliteit van leven: jullie kunnen minder kopen, minder leuke dingen doen en misschien zelfs niet meer sparen. Daarom is het belangrijk om niet alleen de inflatieachterstand in te halen, maar ook de koopkracht te verbeteren. Op dit moment hebben we nog geen overeenstemming met jullie werkgever bereikt over dit onderwerp.

Volgende ronde

De volgende onderhandelingsronde is op 9 april. Op 20 maart gaan we opnieuw met een groep RDW-kaderleden de huidige stand van zaken bespreken. We beseffen dat het stroeve verloop van de onderhandelingen ervoor zorgt dat jullie voorlopig nog geen welverdiende loonsverhoging krijgen. Maar wij verwachten dat de extra tijd ervoor zorgt dat er een beter eindresultaat is.

We hebben jullie nodig

Alleen samen kunnen we een vuist maken en ervoor zorgen dat jullie belangen worden behartigd. Dus, als je nog geen lid bent, sluit je bij ons aan! En als je al lid bent, trek je collega's over de streep om zich ook bij ons aan te sluiten.

Ik sluit me aan