Struisvogelpolitiek bij directie Loodswezen

Digitale bijeenkomsten

Door Redactie 13 april 2023

Op 9 maart jl. hebben we gesproken met de directie van Loodswezen om extra loonafspraken te maken voor jou. De huidige cao is immers afgesloten voor de periode van 1 januari 2022 t/m 31 december 2023. Gezien de extreme prijsstijgingen is wachten tot de nieuwe cao geen optie.

onderhandelingen

Water aan de lippen

De FNV heeft in dit gesprek de directie duidelijk gemaakt dat het water aan de lippen staat. De loonsverhoging van 2,5% is nog niet eens een fooitje te noemen gezien de extreem hoge inflatie van het afgelopen jaar. We zien de ene cao na de andere met fikse loonsverhoging. Het is een kwestie van fatsoen en van goed werkgeverschap dat de directie deze ontwikkelingen ziet, en meegaat met ons voorstel om de lonen structureel te verhogen.

De argumenten komen niet binnen bij de directie

In het overleg bleek al dat de directie alle realiteitszin ontbeert. Het valt best mee met de koopkrachtverslechtering en de situatie is niet zo schrijnend als wij zouden schetsen.

Onacceptabel en krankjorum

Het kan toch niet zo zijn dat je keihard werkt en dan ook nog steeds flink op achteruit gaat in je portemonnee? Waarom wil de directie niet zien dat dit nu gebeurt? Als bedrijf moet je in deze situatie je verantwoordelijkheid nemen en niet verschuilen achter de ACM. Waar een wil is, is een weg! Een aanvullende loonsverhoging is niet een kwestie van niet kunnen, maar simpelweg niet willen.

Digitale bijeenkomsten met werknemers van Nederlands Loodswezen

De bonden organiseren gezamenlijk digitale bijeenkomsten om te peilen hoe groot de actiebereidheid is onder de werknemers bij Nederlands Loodswezen voor een aanvullende loonafspraak. De bijeenkomsten zijn op de volgende tijdstippen gepland:

• 10 mei van 10.00 uur tot 11.00 uur: klik hier.
  • 10 mei van 14.30 uur tot 15.30 uur: klik hier.
  • 12 mei van 10.00 uur tot 11.00 uur: klik hier.
  • 12 mei van 14.30 uur tot 15.30 uur: klik hier.

Sluit je aan

Sluit aan bij één van deze bijeenkomsten en nodig je collega’s uit om ook deel te nemen. Hoe meer werknemers aanwezig zijn, hoe gezelliger het wordt.