Wethouder Valkenburg tekent als eerste de petitie sociale ontwikkelbedrijven

Teken ook de petitie

Door Redactie 21 oktober 2022

Wethouder Jef Kleijnen van de gemeente Valkenburg heeft als eerste in Nederland de petitie sociale ontwikkelbedrijven getekend. Met die petitie eisen de werknemers een verhoging van alle cao-lonen met 10% en verbetering van de vergoeding woon-werkverkeer.

Petitie ondertekenen

Foto: wethouder Jef Kleijnen (midden), met naast hem FNV-kaderleden Astrid de Bruijn (links) en Hub Vluggen (rechts)

Niet meer te doen

Want de cao’s Sociale Ontwikkelbedrijven en Aan de slag zijn nog niet afgelopen, maar er moet tussentijds heel snel iets gebeuren: de kosten van boodschappen, energie en vervoer rijzen de pan uit. Rondkomen met het loon uit de cao Aan de slag of cao Sociale Ontwikkelbedrijven was al moeilijk, maar is nu het echt niet meer te doen.

Jef Kleijnen

De komende periode gaan we meer gemeenten bezoeken, met de vraag of zij onze eisen steunen. Het is tijd om kleur te bekennen! Dat Jef Kleijnen de eerste wethouder is die de petitie heeft ondertekend, is eerlijk gezegd echt verrassend. Want voor de mensen die denken: hé, die man ken ik: Jef was tot voor kort lid van het branchebestuur, onze landelijke club van kaderleden. Maar dan nog: Jef, heel erg bedankt voor jouw steun. Dat er nog maar vele burgemeesters en wethouders mogen volgen!

Teken de petitie

Heb jij de petitie zelf al getekend? Zo niet, teken hem dan hier.