Cao Waterschappen

Compensatie is nodig door hoge inflatie

Door Redactie 11 april 2022

In maart heeft FNV Overheid wederom met de werkgevers gesproken over de nieuwe cao Waterschappen. We hebben het vooral gehad over de huidige inflatie en werknemers die hierdoor mogelijk in de problemen komen. De FNV vindt het belangrijk dat er voorstellen komen voor compensatie door werkgevers en overheid.

Naast het bespreken van inhoudelijke onderwerpen uit onze inzet, is er ook aandacht besteed aan de huidige onzekere tijden met met maatschappelijke en economische gevolgen voor iedereen. Er is uitdrukkelijk stil gestaan bij de hele hoge inflatie, werknemers die hierdoor mogelijk in de knel komen en compensatie door werkgevers en door de overheid.

Werkgevers gewezen op urgentie

De werkgevers voelen nadrukkelijk een verantwoordelijkheid, maar door de onduidelijke vooruitzichten vinden zij het moeilijk om op dit moment een concreet voorstel te doen. Wij hebben de werkgevers gewezen op de urgentie en op 13 april praten wij hierover verder. Wij gaan er vanuit dat we dan concrete stappen zullen zetten.