Breng je stem uit over de cao Aan de slag

‘Historische cao voor mensen met een arbeidsbeperking’

Door Redactie 04 mei 2021

Deze eerste cao voor werknemers die onder de Participatiewet vallen, is de uitkomst van jarenlang lobbyen en actievoeren door de FNV. De gemeenten wilden zo’n cao eerst helemaal niet sluiten, maar gingen ruim een halfjaar geleden alsnog met de FNV om tafel. En met succes! Op 10 februari 2021 hebben de vakbonden FNV en CNV een onderhandelaarsresultaat bereikt voor de cao Aan de slag.

Breng je stem uit over de cao Aan de slag

Het woord is aan jou

Maar voor het zover is, is het woord nu aan de leden: je kunt vanaf nu stemmen over dit resultaat. Doe dit uiterlijk donderdag 20 mei.

Breng je stem uit

Voor wie is de cao?

Deze cao is op jou van toepassing als je in dienst bent bij een gemeente, een SW-bedrijf of een onderdeel daarvan en van daaruit:

• werkt in nieuw beschut werk (positief advies beschut werk van het UWV) of
  • gedetacheerd bent bij een ‘gewone’ werkgever (toekenning indicatie banenafspraak).

Deze cao gaat NIET over mensen die een WSW dienstverband hebben, zij blijven vallen onder de lopende cao SW.

Vragen? Neem contact met ons op

De cao is nieuw en misschien anders dan je nu gewend bent. Je valt nu onder een lokale arbeidsvoorwaardenregeling of je volgt het minimale aan arbeidsvoorwaarden zoals in het burgerlijk wetboek staat. Vanaf 1 juli val je onder de cao ‘Aan de slag’ en jouw werkgever gaat samen met jou bespreken hoe je vanuit jouw huidige arbeidsvoorwaarden overgaat naar deze cao. Welke afspraken gelden nu voor jou en hoe ziet dit eruit nadat de cao is ingevoerd? Jouw werkgever laat je weten hoe hij/zij dat wil regelen. Mocht je hier nog vragen over hebben of twijfels over het aanbod wat je krijgt, neem dan gerust contact op met ons en we adviseren je verder.